Nedan har vi sammanställt de vanligaste frågorna som ställs till oss.
Hör av dig till vår förvaltare Hammar Nordic.
Har du anlitat mäklare kan denna konsultera dig i frågan. Vad föreningen önskar vid utträde och inträde i bostadsrättsföreningen kan du läsa mer om här.
Ja, men endast efter godkännande av föreningsstyrelsen.
Läs mer om andrahandsuthyrning här.
Se vidare i bostadsrättsföreningens stadgar om vilka riktlinjer som finns kring ombyggnation. Det finns även en ansökningsblankett att ladda ner här. Denna lämnas ifylld till styrelsen.
Föreningen har gemensamt förhandlat fram detta kollektivt på Dina försäkringar som komplement till din egen hemförsäkring.
Boende ansvarar däremot för den grundläggande hemförsäkringen själv.
Läs mer om försäkringen här.
I första hand så är det bästa du kan göra att prata med grannen och förklara att de stör. De kanske inte ens var medvetna om att du blev störd.
Om detta inte hjälper, så kontakta styrelsen.
Kom ihåg att störningsfrågor alltid är en fråga om avvägningar. Man ska givetvis inte behöva bli störd i sin lägenhet, men man ska också ha möjlighet att utnyttja sin lägenhet. Det innebär att man som boende i flerbostadshus får vara beredd på att grannarna kan ha barn som låter, att det ordnas fester ibland, osv. Återkommande allvarliga störningar dagtid eller störningar nattetid ska dock ingen behöva uppleva.
Föreningen har idag två bankgiro-nummer och du betalar till det bankgironummer som angivits på fakturan.
Hyresinbetalningar betalas in med OCR-nummer till bankgiro-nummer 210-7530.
Övriga fakturor utan OCR-nummer betalas in till bankgiro-nummer 210-6136.